REKLAMAČNÍ ŘÁD
Obchodní společnosti BENEFIT TERM s.r.o.
IČO: 03569632, se sídlem Nádražní 344/23, Praha 5 – Smíchov, PSČ: 150 00, zapsanou v rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 233499
Reklamační protokol
velikost souboru: 29,27 KB
Čl. I.
Úvodní ustanovení
1. Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Prodávající seznámil kupujícího s tímto reklamačním řádem při uzavírání kupní smlouvy, kdy mu byl spolu s potvrzením objednávky prodávajícím zasán i tento reklamační řád.
2. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
Čl. II.
Odpovědnost prodávajícího za vady
1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že Zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti a že nemá při převzetí nemá vady.
2. Kupující Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u Zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců po převzetí Zboží. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí Zboží Spotřebitelem, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. Pro Kupujícího Podnikatele je lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění upravena odlišně, a činí dvanáct (12) měsíců.
3. Prodávající prohlašuje, že Zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 ObčZ, tedy:
a) Zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu Zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) Zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) Zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
d) Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
4. Prodávající neodpovídá za vady na Zboží v těchto případech:
a) je-li vada je na Zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny;
b) jde-li o Zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo Zboží při převzetí kupujícím,
c) vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti),
d) je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,
e) vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.
5. V případě, že Zboží při převzetí kupujícím neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má kupující právo na dodání nového Zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti Zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového Zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové Zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo Zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
Čl. III.
Uplatnění reklamace
1. Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, v jeho provozovně na adrese Radlická 220, 150 00 Praha 5.
2. Prodávající zabezpečuje přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace po celou provozní dobu.
3. Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu anebo záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem.
4. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.
5. Pokud by uplatnění práva z vad mělo kupujícímu činit značné obtíže, zejména proto, že Zboží není možné dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem či se jedná o Zboží, které je zamontované či součástí nemovitosti, posoudí prodávající vadu po dohodě s kupujícím buď na místě, nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost.
6. Reklamaci lze provést písemně na adresu sídla prodávajícího, anebo i prostřednictvím emailu na emailové adrese reklamace@bterm.cz a musí obsahovat níže uvedené:
· model a výrobní číslo zakoupeného Zboží;
· popis závady, či chybové hlášení na displeji Zboží;
· adresa umístění reklamovaného Zboží;
· kontaktní údaje kupujícího– kontaktní osoba včetně tel. kontaktu, emailu, bydliště/sídla;
· uvedené čeho se kupující domáhá (odstranění vady opravou, dodáním toho co chybí, dodání nového Zboží nebo jeho součásti, přiměřené slevy, odstoupení od kupní smlouvy).
Čl. IV.
Lhůta pro uplatnění práv
1. Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností.
2. Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na Zboží je vada.
3. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující Zboží užívá, ačkoliv o vadě ví.
4. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je Zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.
5. Kupující bere na vědomí, že v případě výměny Zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí uplynutím 24 měsíců od převzetí původního Zboží.
Čl. V.
Vyřízení reklamace
1. Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady.
2. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude kupující informován o jejím vyřízení.
3. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.
4. Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.
Čl. VI.
Náklady reklamace
Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.
Tento reklamační řád je účinný od 1. 1. 2023.
Případy
- I. V případě splnění všech nutných podmínek uznání záruky ze strany odběratele a případně třetích osob, servisní technik záruku uzná.
- II. V případě nesplnění všech podmínek uznání záruky ze strany odběratele a případně třetích osob, servisní technik záruku neuzná.
- III. Odstranění záruční vady je oprávněn pouze servisní technik prodávajícího formou opravy (na místě instalace) nebo výměny vadného dílu za nový.
- IV. V případě dohody mezi kupujícím a prodávajícím je možno, aby kupující zaslal reklamovaný díl poštou či zásilkovou službou.
- V. V případě, že reklamace není oprávněná, účtuje prodávající kupujícímu všechny náklady, které mu vznikly v souvislosti s odstraňováním závady dle platných ceníků.
Na vyřízení reklamace je dle zákona 30 kalendářních dní. Tato lhůta začíná běžet ode dne následujícího po dni, kdy byla reklamace doručena
Reklamační protokol
velikost souboru: 29,27 KB